تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1403 - 9:50
کد خبر : 11040

عباس شوقانی مطرح کرد:

ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن

ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن

عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن گفت:امور شعب در حال حاضر با دو اداره «پایش و ارزیابی عملکرد شعب» و «هماهنگی و امور اجرایی شعب» نقش مهمی در راهبری، هدف گذاری، نظارت بر حوزه های مختلف عملکردی و رسیدگی به امور اجرایی متعدد مرتبط با شعب ایفا

عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن گفت:امور شعب در حال حاضر با دو اداره «پایش و ارزیابی عملکرد شعب» و «هماهنگی و امور اجرایی شعب» نقش مهمی در راهبری، هدف گذاری، نظارت بر حوزه های مختلف عملکردی و رسیدگی به امور اجرایی متعدد مرتبط با شعب ایفا می نماید.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» وی درباره ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن اظهار کرد: مطابق آخرین بازنگری چارت سازمانی بانک، فعالیت معاونت راهبری شعب و توسعه کسب کار از بهمن ماه 1401 آغاز شده است. مدیریت امور راهبری شعب در کنار مدیریت جدید التاسیس امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار، ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار را تشکیل می دهند.
امور شعب در حال حاضر با دو اداره «پایش و ارزیابی عملکرد شعب» و «هماهنگی و امور اجرایی شعب» نقش مهمی در راهبری، هدف گذاری، نظارت بر حوزه های مختلف عملکردی و رسیدگی به امور اجرایی متعدد مرتبط با شعب ایفا می نماید. تشکیل مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار نیز با نگاه علمی و روزآمد و توجه به فرایند بازاریابی و رفع نیاز و توسعه محصولات شخصی سازی شده ماموریت خود را دنبال می کند. این مدیریت در حال حاضر متشکل از دو اداره «بازاریابی و بانکداری شرکتی» و «توسعه محصول و کسب و کار» می باشد. اخیرا نیز مقرر شده است تا مسئولیت حوزه تجهیز منابع بانک نیز به این مدیریت محول شود.

شوقانی در ادامه در خصوص رئوس فعالیتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار توضیح داد:می‌دانید که در بانکداری شرکتی، ارائه خدمات بانکی شخصی سازی شده به شرکت های بزرگ و ارزنده دنبال می شود، به همین خاطر علاوه بر ارائه خدمات سپرده ای، تسهیلاتی و اعتباری، ارائه خدمات مشاوره ای، مدیریت وجوه و مدیریت انواع دارائی ها، نیز در بانکداری شرکتی حائز اهمیت است. از طرفی در سالهای اخیر رابطه بسیار نزدیکی بین بانکداری شرکتی و بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال برقرار شده است، به طوری که می توان گفت بدون بانکداری دیجیتال امکان موفقیت بانکداری شرکتی بسیار غیرمحتمل است. لذا به مهمترین رئوس فعالیتها در این حوزه می¬توان بدین شرح اشاره کرد: دسته بندی مشتريان بانك بر اساس شاخص مناسب به عنوان مثال ارزش طول عمر مشتری (CLV) ، انتخاب مشتریان شرکتی براساس شاخص های منتخب، عارضه يابي مشكلات مشتريان شركتي و شناسايي نيازهاي آنها و ارايه پيشنهادات اصلاحی به ارکان تصمیم گیرنده بانک، شناخت مشكلات خدمات مالي و بانکی ارائه شده به این مشتریان و ارائه راهكارهای بهبود به ارکان تصمیم گیر ذیربط، همچنین معرفي و بازاریابی محصولات و انعکاس دستاوردهای بانک به مشتریان، ايفاي نقش مدير حساب(AM) یا مدیر ارتباط (RM) براي مشتريان مشمول خدمت بانكداري شركتي يا انتخاب مديران مذکور از ميان كاركنان واجد شرايط و تعيين وظايف و نظارت بر عملكرد مدير حساب(AM) و مدیر ارتباط (RM)
در حوزه توسعه محصول و کسب و کار بانک نیز گستره بسیار وسیعی قابل ترسیم و برنامه ریزی است، از جمله می توان به این موارد اشاره کرد: دریافت ایده‌های جدید، تعیین اولویت، بررسی، پردازش و توسعه ايده در مورد محصولات و خدمات نوين بانكي، تهيه گزارشات امكان سنجي خدمات و محصولات نوين بر مبناي نيازهاي مشتريان علی‌الخصوص مشتریان شركتي، طراحی، بهبود و توسعه محصول، فرایندها و خدمات شخصی‌‎سازی ‌شده برای مشتریان، علی‌الخصوص مشتریان شرکتی.
علاوه بر موارد فوق می بایستی از آخرین وضعیت خدمات ارائه شده توسط سایربانکها، رقبا و همچنین فین تک ها مطلع بود که برای این منظور شناسائی و رصد شرکت‌های ارائه دهنده محصولات الکترونیکی و دیجیتالی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آن شرکت‌ها و شناسائی و رصد فین‌تک‌های موفق و معتبر در حوزه بانکی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آنان در صدر اولویتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.