تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 9:17
کد خبر : 6280

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

از عملکرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی می توان دفاع کرد

از عملکرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی می توان دفاع کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اطهار داشت: شرایط حاکم بر کل اقتصاد ایران بر مناطق آزاد نیز تاثیر گذاشته است اما عملکرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی قابل دفاع است. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد و تشکل

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اطهار داشت: شرایط حاکم بر کل اقتصاد ایران بر مناطق آزاد نیز تاثیر گذاشته است اما عملکرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی قابل دفاع است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد و تشکل های بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی در جلسه ای کاری در دیدار با محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان، در خصوص سازوکارهای هم افزایی در مسیر بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد تجاری صنعتی  بحث و گفتگو کردند.

در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان خود را فعالیت و اقدام در چارچوب قانون و مقررات مناطق آزاد می داند، به تحلیل مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد پرداخت و  عنوان کرد: در چارچوب انتظارات از مناطق آزاد، نباید عملکرد مناطق آزاد را مجموعه ای جدا از کل نظام کارکردی اقتصاد کشور ارزیابی کرد. اما شرایط حاکم بر کل اقتصاد ایران بر مناطق آزاد نیز تاثیر گذاشته است اما از عملکرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی می توان دفاع کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تلفیق استراتژیک بخش خصوصی و دولتی در مناطق آزاد الگویی موفق برای رواج اقتصاد در سطح ملی است، افزود: یکی از بهترین الگوها مکانیسم هایی برای سرعت بخشیدن و موثرتر کردن فرآیندهای کاری؛ تصمیمات مشارکتی با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان ذینفعان اصلی منطقه آزاد اتخاذ می شود و این مهم به عنوان یک راهبرد در دستور کار این سازمان است.

سیاهکارزاده با ارائه نمونه هایی از هم افزایی بخش خصوصی و دولتی، راهکار تسریع و تسهیل در اجرای کامل قانون و مقررات مناطق آزاد را در قالب کارگروه های تصمیم گیری و حل مشکل مشارکتی به منظور سازماندهی دانست و اظهار داشت: اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی در واقع اتصال ریل به دریاهای شمال و جنوب به یکدیگر است.

همچنین مدیران جامعه بازاریان و انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی، به بیان دیدگاه های خود در خصوص هم افزایی دستگاه های دولتی استانی و کشوری در اجرای طرح ها پرداختند.

لازم به ذکر است این نشست با حضور کانون سرمایه گذاران و کارآفرینان، جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه، معاونین اقتصادی و بندری سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران سازمان، برگزار شد./ایران تحلیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.