تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 9:36
کد خبر : 5767

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه:

افزایش سن بازنشستگی ناشی از آینده نگری دولت است

افزایش سن بازنشستگی ناشی از آینده نگری دولت است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه گفت:اقدام دولت آقای رئیسی در افزایش سن بازنشستگی یک نوع آینده نگری است. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به مصوبه برنامه هفتم توسعه برای افزایش سن بازنشستگی گفت: دولت آقای رئیسی هم می توانست به جای افزایش سن بازنشستگی، سن بازنشستگی را ۲۵

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه گفت:اقدام دولت آقای رئیسی در افزایش سن بازنشستگی یک نوع آینده نگری است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به مصوبه برنامه هفتم توسعه برای افزایش سن بازنشستگی گفت: دولت آقای رئیسی هم می توانست به جای افزایش سن بازنشستگی، سن بازنشستگی را ۲۵ سال اعلام کند و بعد از ۴ سال هم کارش به پایان برسد بدون اینکه زحمت و هزینه ای برایش ایجاد شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه در مجلس اظهار داشت: دولت در ماجرای افزایش سن بازنشستگی با آینده نگری، از اتخاذ هرگونه تصمیم پوپولیستی عبور کرده و در راستای تقویت صندوق های بازنشستگی و احقاق حقوق بازنشستگان اقدام کرد.

وی افزود: اقدام دولت آقای رئیسی در افزایش سن بازنشستگی یک نوع آینده نگری است وگرنه اگر این اقدام صورت نگیرد صندوقهای بازنشستگی ما در آینده دیگر قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نخواهند بود و در نتیجه این وضعیت ما تعداد زیادی بازنشسته بدون حقوق بازنشستگی مواجه خواهیم بود.

دشتی خاطرنشان کرد: کشوری مثل ژاپن که ذخیره ارزی صندوق بازنشستگی اش ۱۷۰۰ میلیارد دلار است سن بازنشستگی را ۷ سال افزایش داده است؛ پس این اقدام نشان می دهد که افزایش سن بازنشستگی محدود به کشور ما نیست و در کشورهای پیشرفته نیز برای جلوگیری از ورشکستگی صندوق های بازنشستگی این اقدامات انجام می شود./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.