تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 5:25
کد خبر : 5738

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی:

بدعهدی بانکها در ارائه تسهیلات مسکن

بدعهدی بانکها در ارائه تسهیلات مسکن

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در زمینه کنترل قیمت مصالح ساختمانی و تامین سرمایه به دلیل عدم همکاری بانک ها موفقیت چندانی کسب نکرده است. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» عبدالجلال ایری  اظهار کرد: طبق قانون باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی در اختیار بخش مسکن قرار بگیرد که متاسفانه این امر

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در زمینه کنترل قیمت مصالح ساختمانی و تامین سرمایه به دلیل عدم همکاری بانک ها موفقیت چندانی کسب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» عبدالجلال ایری  اظهار کرد: طبق قانون باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی در اختیار بخش مسکن قرار بگیرد که متاسفانه این امر تا کنون محقق نشده است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یک چهارچوب قانونی بود که مجلس برای آن یک فرایند قانونی تعریف و دولت آن را آغاز کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: در اواخر دولت دوازدهم وضعیت تولید مسکن به عدد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال رسیده بود و ارتقا تولید مسکن از این رقم به یک میلیون واحد طی یک سال شدنی نبود، به همین دلیل این طرح در سال اول به اهداف پیش بینی شده دست نیافت.

وی گفت: قانون گذار در طرح جهش تولید مسکن موارد متعددی را پیش بینی کرده بود تا دولت در بستر الزامات تولید مسکن مسیر را به بهترین شکل ممکن طی کند که یکی از این موارد تامین زمین بوده و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل شد.

ایری به مصوبه اخیر در قالب دریافت مجوز دو میلیارد دلار تهاتر نفت توسط دولت، اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان مسئله تامین سرمایه را حل کرد اما به لحاظ کلی دولت نتوانسته به فرایند و چهارچوبی که بر مبنای آن بتواند طی یکسال یک میلیون واحد مسکونی تولید کند، برسد.

وی با بیان اینکه قاعدتا رسیدن به این هدف در سال اول و دوم دور از انتظار است، علت اصلی عدم اخذ نتیجه مطلوب در این طرح را پیچیدگی های موجود در حوزه مسکن دانست.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ساختار جغرافیایی استان های شمالی، در تامین زمین با مشکل مواجه هستیم./بازار

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.