تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 9:51
کد خبر : 11180

در حاشیه نشست هیات مدیره اتاق اسلامی  انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی

امضای تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری ارکان آموزشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی، در حاشیه نشست اخیر هیات مدیره اتاق اسلامی در امان به امضا رسید. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» در حاشیه نشست هیات مدیره اتاق اسلامی در امان پایتخت اردن، تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی توسط صمد حسن‌زاده،

تفاهم‌نامه همکاری ارکان آموزشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی، در حاشیه نشست اخیر هیات مدیره اتاق اسلامی در امان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» در حاشیه نشست هیات مدیره اتاق اسلامی در امان پایتخت اردن، تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی توسط صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران و یوسف خلاوی، دبیر کل اتاق اسلامی امضا شد.

پیش‌نویس این تفاهم‌نامه با موضوع «توسعه توانمندی‌های انسانی» بنا به درخواست همکاری آکادمی آموزشی اتاق اسلامی از مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) در اوایل سال 1402 تهیه شده و پس از اعمال‌نظر موسسه آموزشی اتاق ایران، مدیرکل ایکریک و دبیر کل اتاق اسلامی مورد تائید نهائی قرار گرفت.

آکادمی آموزشی اتاق اسلامی، یک نهاد تخصصی وابسته به اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی است که با هدف توسعه توانمندی‌های انسانی و پیشبرد بخش خصوصی در سراسر جهان اسلام تأسیس شده است.

 

اهداف تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزشی اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی

اهداف این تفاهم‌نامه، در زمینه‌های توسعه محصول و بازار، توسعه خدمات پشتیبانی تجاری، اطلاعات تجاری، توسعه منابع انسانی، مدیریت خرید و عرضه بین‌المللی و … با هدف ارزیابی و طراحی برنامه برای ایران و کشورهای منطقه به‌منظور توسعه تجارت، ترویج سرمایه‌گذاری، ارتباطات، روابط تجاری و … است.

– دو طرف برای تشویق، ترویج و تسهیل همکاری مؤثر در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، ارتباط مؤثری بین اعضاء خود برقرار خواهند کرد.

– طرفین از یکدیگر برای سازمان‌دهی فعالیت‌هایی مانند سمینارها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، دوره‌ها و کنفرانس‌هایی که آکادمی آموزشی اتاق اسلامی و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کنند، حمایت خواهند کرد.

– طرفین، برنامه‌ها و مطالعات آموزشی مجازی و غیرمجازی را برای اعضای مربوطه خود که برای افزایش همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اتاق اسلامی در زمینه‌های مختلف برای ایرانی‌ها و اتاق اسلامی علی‌الخصوص برای شرکت‌های کوچک و متوسط مفید خواهد بود را برنامه‌ریزی خواهند کرد.

– طرفین به تبادل تجربیات فنی و حرفه‌ای بین اعضای خود کمک و تشویق خواهند کرد.

– طرفین برای تداوم روابط، به‌صورت دوره‌ای ملاقات کرده و برنامه‌های جدیدی را برای همکاری‌های آتی انجام و نمایندگان مربوطه خود را تعیین خواهند کرد.

توافقات تفاهم‌نامه مطابق با مسئولیت‌ها، فعالیت‌ها و الزامات سازمانی

– سازمان‌دهی کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برای توسعه و ترویج تجارت و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی کشورهای عضو.

– راه‌اندازی کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی منطقه‌ای و سایر اشکال همکاری، مانند کمک‌های فنی و ظرفیت‌سازی در زمینه‌های منتخب متناسب با نیازهای بخش خصوصی کشورهای عضو OIC، و همچنین اهداف کلی برنامه 2025 OIC و اهداف توسعه پایدار.

– مبادله اطلاعات مربوطه در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوطه جهت بهره‌مندی کشورهای عضو و برای تحولات اقتصادی و اجتماعی در این کشورها.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.