تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 6:45
کد خبر : 9285

ماحصل نشست دیروز هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار

ماحصل نشست دیروز هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار

هشتاد و یکمین نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و نخستین جلسه این هیات در سال 1403عصر روز گذشته با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای این هیات در سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزارشد. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» درابتدای هشتاد و یکمین جلسه هیات

هشتاد و یکمین نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و نخستین جلسه این هیات در سال 1403عصر روز گذشته با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای این هیات در سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» درابتدای هشتاد و یکمین جلسه هیات مقرات زدایی و بهبود محیط کسب و کار که عصر روز گذشته و با حضور دکتر خاندوزی برگزار شد، گزارشی از میزان پیشرفت و عملکرد دستگاهها در اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی از سوی سیاح رییس مرکز ملی  مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار به اعضای هیات ارائه شد و در ادامه نشست نیز مواردی از دستور کار این نشست مطرح و پیشنهادات دستگاههای مختلف در خصوص اصلاح یا تغییر برخی فرایندهای صدور مجوزها بررسی و به تصویب هیات رسید.

تصویب پروانه کسب خرده روشی از طریق دکه ها و اصلاح جزء 3 بند (ی) مصوبه 76 هیات عالی مقررات زدایی، حذف مجوز تخلیه مواد زائد در دریا، تصویب برخی عناوین جدید مشاغل خانگی و حکم در خصوص ساماندهی عناوین مشاغل خانگی از جمله دستورات جلسه امروز هیات مقررات زدایی بود که در این نشست مطرح و بر اساس پیشنهادات دستگاههای مربوطه در خصوص آن تصمیم گیری شد.

همچنین تصویب 4 کاربرگ مربوط به فعالیت صرافی ها و افزایش مدت زمان مجوزهای حوزه صنایع دستی و اصلاح تعرفه ثبت ماده کودی، اصلاح مدت زمان صدور موافقت اصولی موسسات پزشکی نیز از دیگر دستورات جلسه امروز هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار بود که مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

حکم در خصوص مجوز جایگاههای سوخت و الزام به اجرای طرح ضرورت عملیاتی، حکم در خصوص تخصیص کد کارگاهی به مشاغل آزاد کار، فضاهای کار اشتراکی و حکم در خصوص عدم الزام اتحادیه ها و تشکل های تعاونی به اخذ مجوز در خصوص ریز فعالیت های مندرج در اساسنامه بند5 از دیگر محورهایی بود که در نشست امروز این هیات مطرح و بررسی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.