تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 10:05
کد خبر : 7252

سخنگوی اقتصادی دولت  در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها:

رویکرد دولت افزایش کمی مناطق آزاد نیست

رویکرد دولت افزایش کمی مناطق آزاد نیست

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: فعلاً رویکرد دولت افزایش کمی مناطق آزاد نیست. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  احسان خاندوزی – سخنگوی اقتصادی دولت  در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها اطهار داشت:در دو سال گذشته هفت منطقه آزاد جدید هم به نسل اول مناطق آزاد کشور اضافه شده و همین مناطق جدید به دلیل اینکه

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: فعلاً رویکرد دولت افزایش کمی مناطق آزاد نیست.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  احسان خاندوزی – سخنگوی اقتصادی دولت  در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها اطهار داشت:در دو سال گذشته هفت منطقه آزاد جدید هم به نسل اول مناطق آزاد کشور اضافه شده و همین مناطق جدید به دلیل اینکه طرح‌های تفصیلی و انتصاب مدیرانش نیازمند تعیین تکلیف بودند، مدت‌ها زمان برد تا این امر انجام شود. تمرکز ما بر فعال‌کردن همین مناطق و افزایش کیفیت و جذابیت مناطق آزاد نسل اول است.

وزیر اقتصاد همچنین با اعلام آماری از میزان ترانزیت خارجی کشور اظهار کرد: ترانزیت خارجی کشور در پایان دی ماه امسال با ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از مرز ۱۴.۲ میلیون تن گذشت. این میزان از ترانزیت در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است و امیدواریم تا پایان سال به رکورد ۱۶ میلیون تن دست پیدا کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: به نظر می‌رسد که مسیر اصلی برای خنثی‌کردن اثر تحریم‌ها «جایابی اقتصاد ایران در نظم نوین جهانی» است و اقداماتی از قبیل توسعه ترانزیت خارجی حتما در این مسیر قرار دارد. موضوع افزایش ترانزیت خارجی هم برای کشور درآمدزایی دارد و هم اقتصاد ایران را در زنجیره ارزش به سایر کشورها پیوند خواهد زد که منجر به کاهش تحریم‌پذیری کشور می‌شود.

خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره  موضوع «ورود ایرلاین‌های خارجی به پروازهای داخلی»، اظهار کرد: بندی در این زمینه در لایحه برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده بود که در نهایت تأیید صحن علنی مجلس را به دست نیاورد. در دولت هم فعلاً مصوبه‌ای در دستور کار کمیسیون‌ها نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.