رهبر بازارسازی هوشمند ایران (Smart Market Leader Iran)
پایگاه خبری مناطق آسیا به نقل از هفتانیور-در ابتدا اجازه فرمایید برای درک بهتر مفهوم بازارسازی هوشمند تفاوت بازارسازی هوشمند وبازاریابی را که برای اولین بار توسط دکتر امیر صفری بطور جد در علم اقتصاد و کسب وکار به منصه ظهور گذاشته شد با یک مثال توضیح دهیم، قرار است یک دوره آموزشی برگزار شود.
پایگاه خبری مناطق آسیا به نقل از هفتانیور-در ابتدا اجازه فرمایید برای درک بهتر مفهوم بازارسازی هوشمند تفاوت بازارسازی هوشمند وبازاریابی را که برای اولین بار توسط دکتر امیر صفری بطور جد در علم اقتصاد و کسب وکار به منصه ظهور گذاشته شد با یک مثال توضیح دهیم، قرار است یک دوره آموزشی برگزار شود. مشکل اصلی ما این است که شرکت کننده برای این دوره بیایند ،پس باید اقداماتی انجام دهیم.
سوال: در حیطه و مقوله بازاریابی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ در حیطه بازارسازی هوشمند چه اقداماتی انجام می شود؟ در حوزه بازاریابی، تمرکز اصلی روی تبلیغ و ترویج دوره آموزشی برای جذب شرکتکنندگان است.
اقدامات زیر میتواند مفید باشد:
تحقیق بازار: شناسایی مخاطبان هدف و درک نیازها و علاقهمندیهای آنها.
تبلیغات: استفاده از تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی) و سنتی (مانند پوسترها و آگهیها).
استفاده از رسانههای اجتماعی: ایجاد کمپینهای جذاب در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین.
ایمیل مارکتینگ: ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده به لیست مخاطبان بالقوه.
تولید محتوا: ایجاد محتوای جذاب و آموزنده مثل مقالات بلاگ، ویدیوها و پادکستها برای جلب توجه مخاطبان. دربازارسازی هوشمند رویکردی جامعتر و بلندمدتتر دارد که تنها به جذب اولیه محدود نمیشود بلکه بر ایجاد و تقویت ارتباطات و فرصتها تمرکز دارد.
اقدامات زیر میتواند در این زمینه مفید باشد:
ایجاد تجربه کاربری بینظیر: طراحی مسیر مشتری از اولین تماس تا شرکت در دوره به شکلی که تجربهای مثبت و بهیادماندنی ایجاد شود.
شبکهسازی: استفاده از شبکههای موجود و ارتباط با افراد و سازمانهای مرتبط برای معرفی دوره. تحلیل دادهها: استفاده از دادهها و تحلیلهای پیشرفته برای درک رفتار و نیازهای مخاطبان و بهینهسازی استراتژیها.
شراکتها: ایجاد همکاری با سازمانها، انجمنها و نهادهای مرتبط برای تقویت اعتبار و دسترسی به مخاطبان جدید.
ارائه ارزش افزوده: پیشنهاد خدمات یا محتوای اضافی که فراتر از دوره باشد و به مخاطبان کمک کند در طولانیمدت با برند شما در ارتباط بمانند. این تفاوتها نشان میدهند که در حالی که بازاریابی بیشتر به ارتباطات و تبلیغات میپردازد، بازارسازی هوشمند به ایجاد و حفظ روابط بلندمدت و ایجاد ارزش پایدار تمرکز دارد. امیدوارم این مثال برایتان مفید بوده باشد.
امیر صفری که از وی به عنوان رهبر بازارسازی هوشمند ایران یا پدر بازارسازی هوشمند ایران یاد می شود زاده ی بهمن سال ۱۳۴۷ محله ی مختاری تهران است پدر بزرگش دانش آموخته دارالفنون تهران و در وزارت اقتصاد و دارایی زمان خود مشغول به کار شد ، والدینش علاقه ی خاص به تحصیلات عالی فرزندان داشتند و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نداشتند.
او پس از تحصیل در دببرستان هدف تهران ، مدرک مهندسی سیستم های اقتصادی خود را در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه امیرکبیر تهران اخذ و بعد از آن تحصیلات خود را در دکترای مدیریت بازرگانی راهبردی در دانشگاه بین المللی عدالت تهران ادامه داد و در سال ۱۳۹۷ مدرک دکتری خود را در این رشته اخذ کرد .
وی با ۳۹ سال سابقه کاری مدیریت در صنعت بانکداری و بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی با توجه به نبوغ و جدیت در انجام امور علمی نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی را در سال ۱۳۹۶ به دست آورد وی دارای نظریه ۸c اعتباری در سال ۲۰۱۸ (پس از اصل ۵c دومینیک سالواتوره در سال ۱۹۷۴ میلادی) است.
او دارای تالیف و ترجمه کتابهایی از جمله بازاریابی پیشرفته ۳۶۰ درجه دیجیتال،۴ استراتژی برندسازی شخصی وبازارسازی هوشمند ، رهبری کاریزماتیک است .
از تخصص های او میتوان به فوق تخصص بازارسازی هوشمند ،متخصص کشف استعداد های اقتصادی و مدرس ، هیئت علمی دانشگاه و award اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ از انجمن نخبگان لندن و ریاست شورای سیاستگذاری دانش اقتصادی و تحلیل ،ذیاست هیات علمی موسسه آموزش عالی آزاد FTA اشاره کرد .
دارا بودن مقالات فارسی و انگلیسی متعدد ، صاحب امتیاز پایگاه خبری هفتا نیوز, عضو انجمن اقتصاد دانان ایران ، عضویت در انجمن بازاریابی ایران معاون اجرائی و راهبردی انجمن مدیران مراکز دانش بنیان و نخبگان کشور و مسئولیت برپایی بالغ بر ۷۴ پروژه راهبردی از دیگر افتخارات او است .
دکتر صفری که در توسعه بانکداری مدیر تعالی گر انتخاب گردیده و همچنین برگزیده اجلاس سران و مدیران اقتصادی و صنعت تجارت ایران و تقدیرنامه از کنفرانس بین المللی بازاریابی و همچنین تمبر اختصاصی با تصویر ایشان نیز به افتخار وی به چاپ رسید ، امیر صفری دارای دو قانون ۸safari” و ( ۸credit) در مدیریت بنام خویش می باشد .
چند مثال عالی در خصوص شرکتهای بزرگ جهان در مورد استفاده از بازارسازی هوشمند را ارائه می نماییم .
نایک (Nike)
نایک یکی از برترین نمونههای بازارسازی هوشمند است. اقدامات آنها شامل:
استفاده از اپلیکیشن Nike Run Club که با جمعآوری دادههای ورزشی مشتریان، تجربه شخصیسازی شده ارائه میدهد.
کمپینهای بازارسازی تعاملی که مشتریان را به اشتراکگذاری تجربیات خود تشویق میکند.
طراحی محصولات سفارشی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی .
آمازون (Amazon)
آمازون استاد بازارسازی هوشمند با:
سیستم پیشنهاد محصول بر اساس رفتار خرید مشتری
تحلیل دادههای دقیق برای پیشبینی نیازهای مشتریان
شخصیسازی تجربه خرید برای هر مشتری
اپل (Apple)
اپل با رویکرد نوآورانه:
طراحی اکوسیستم ویکپارچه که مشتریان را ودرگیر میکند
تمرکز بر تجربه کاربری شخصی و منحصر به فرد
کمپینهای بازارسازی احساسی که ارتباط عمیق با برند ایجاد میکند
استارباکس (Starbucks)
استارباکس با: اپلیکیشن وفاداری که امتیازات شخصی ارائه میدهد
سفارشیسازی نوشیدنیها
تحلیل رفتار مشتری برای ارائه پیشنهادات دقیق این شرکتها نشان میدهند بازارسازی هوشمند یعنی:
«درک عمیق مشتری استفاده از دادهها
شخصیسازی تجربه
ایجاد ارتباط عاطفی با برند»
در پایان باید همانند رهبر بازارسازی هوشمند ایران با اعتقاد راسخ ،اعتماد بنفس ،تخصص و تجربه علمی و عملی پا در کارزاری گذاشت که حتی دانشمندان اروپایی و امریکایی مدعی هم، نتوانستند در این خصوص حرفی برای گفتن داشته باشند و به این جملات طلایی از دکتر امیر صفری می رسیم که:
«هر کس بخواهد کاری انجام دهد راهش و اگر نخواهد بهانه اش را پیدا می کند » (موجز ،کاری کوچک ،شفاف ،واقعی و قابل اندازه گیری ) ,،انجام کار درست با سرعت کم از انجام کار اشتباه مخرب تر است؛
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0