تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 9:48
کد خبر : 8020

رئیسی بار دیگر بر کرسی خبرگان تکیه زد

رئیسی بار دیگر بر کرسی خبرگان تکیه زد

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح روز ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ۱۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری برای تصاحب ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری وارد رقابت شدند. رقابتی که تا ساعت ۲۴ روز ۱۱ اسفند ادامه یافت و در

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح روز ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ۱۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری برای تصاحب ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری وارد رقابت شدند. رقابتی که تا ساعت ۲۴ روز ۱۱ اسفند ادامه یافت و در نتیجه برخی نمایندگان فعلی ابقا شدند و برخی نیز رأی مجدد را از مردم نگرفتند.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در استان خراسان جنوبی که علاوه بر سید ابراهیم رئیسی، سیدحسن روحبخش نیز تایید صلاحیت شده بود، نتایج نشان داد که ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، با پیروزی بر رقیب خود بار دیگر بر کرسی مجلس خبرگان تکیه زد. نتیجه ای که از ابتدا مشخص بود و رقیب او نیز تنها برای برگزار شدن انتخابات در این حوزه از خراسان رضوی به خراسان جنوبی آمده بود.

یکی دیگر از حوزه های انتخابیه پرحاشیه در این دوره استان زنجان بود. استان زنجان در در دور اول اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان هیچ کاندیدایی تایید صلاحیت نشده نداشت، اما در دور دوم بررسی صلاحیت ها، دو کاندیدا به نام های اسماعیل نوری و جواد جعفری تایید صلاحیت شدند، که از میان این دو، اسماعیل نوری پیروز رقابت شد و به مجلس خبرگان راه یافت.

از سوی دیگر، برخی از نمایندگان پنجم خبرگان رهبری که در دور ششم نیز داوطلب شده بودند، نتوانستند آراء لازم را کسب کرده و بار دیگر روانه خبرگان شوند. از جمله؛ جواد مجتهد شبستری از استان آذربایجان غربی؛ علیرضا اسلامیان از چهارمحال بختیاری و سید مصطفی موسوی فراز از استان همدان بوده اند./خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.