تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 22:05
کد خبر : 12842

درخواست ۱۰۲ فعال اقتصادی جزیره کیش از دولت

درخواست ۱۰۲ فعال اقتصادی جزیره کیش از دولت

تعیین مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عموما به واسطه ارتباط افراد متقاضی با مدیران متنفذ در دولت، دبیرخانه و وزارت اقتصاد صورت میگرفت و بیش از تعهد به مردم، به مقام مافوق خود متعهد و خود را مجری اوامر او میدانستند. جناب آقای دکتر پزشکیان مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی

تعیین مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عموما به واسطه ارتباط افراد متقاضی با مدیران متنفذ در دولت، دبیرخانه و وزارت اقتصاد صورت میگرفت و بیش از تعهد به مردم، به مقام مافوق خود متعهد و خود را مجری اوامر او میدانستند.

جناب آقای دکتر پزشکیان

مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

اینجانبان امضاءکنندگان ذیل، همگی از شهروندان، فعالین اقتصادی و گروهی نیز از فعالین ستاد حضرتعالی در جزیره زیبای کیش هستیم که در طی چند دهه گذشته به واسطه تعیین و اعزام اشخاص فاقد تخصص و ناآشنا به جایگاه و ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی کیش و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران حسب درخواست حضرتعالی برای معرفی افراد شایسته برای استانهای کشور، بر اساس تجربیات خود به این نتیجه رسیدیم، بجای معرفی افراد خاص، شاخص های مد نظر اقشار مختلف مردم کیش را با تحقیقات و بررسی های میدانی و اینترنتی اخذ و در چارچوب این درخواست تقدیم کنیم.

در طی سالهای گذشته تعیین مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عموما به واسطه ارتباط افراد متقاضی با مدیران متنفذ در دولت، دبیرخانه و وزارت اقتصاد صورت میگرفت، به همین علت افراد تعیین شده بیش از تعهد به کیش و مردم آن، به مقام مافوق خود متعهد و خود را مجری اوامر او میدانستند، به همین دلیل جزیره کیش به آهستگی از مسیر اصلی و اهداف ترسیم شده دور افتاد و امروز بجای داشتن دولتی کوچک، چابک و کم هزینه شاهد وجود تشکیلاتی هستیم که مدیران آن برای تامین هزینه های جاری آن به غیر از فروش اراضی محدود کیش و افزایش بی رویه هزینه های فعالیت و اقامت ساکنان، راه دیگری متصور نیستند.

شاخص های مد نظر مردم شریف کیش، فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب یا گرایش های سیاسی، واگذاری مسئولیت های خطیر مدیرعاملی و عضویت در ترکیب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس فراوانی و اولویت بندی تهیه و تقدیم می شود.

لذا خواهشمند است مقرر فرمایید، برای صدور احکام ماموریت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش مراتب مذکور در مراحل مختلف مد نظر قرار گیرند:

۱- آشنایی کامل با ظرفیت ها و فرصت های موجود در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی و آئین نامه های اجرایی و همچنین از توانایی و شجاعت کافی برای رفع موانع و مشکلات تجاری، گردشگری، مالیاتی، بیمه ای، پولی و بانکی و نیروی انسانی برخوردار باشند.

۲- حداقل دارای دو سال سابقه کار و زندگی در منطقه آزاد کیش بوده و با مشکلات و نارسایی های زندگی و کسب و کار در منطقه آشنایی نسبی داشته باشند.

۳- بعد از قبول مسئولیت، بدون هیچ عذر و بهانه ای به همراه خانواده خود در جزیره کیش استقرار یافته و فرزندان آنها در همان مدرسه و دانشگاهی درس خوانده یا در مشاغلی کار کنند که اکثریت مردم کیش انجام می دهند، خود و همسرانشان نیازهای روزانه را از همان فروشگاهها و مراکزی تهیه کنند، که اکثریت مردم فراهم می سازند.

۴- دارای مدارک معتبر از دانشگاههای خوب داخلی و خارجی برای مدیریت این جزیره زیبا بوده و همچنین از تخصص و مهارت های مدیریتی جزیره کیش که با تنوع قومیتی و موضوعات کلان و خرد اقتصادی مانند ایران کوچک بشمار میرود، برخوردار باشند. افراد تعیین شده از اصول و پرنسیب های انسانی بهره مند بوده و مشورت پذیری از اساسی ترین ویژگی های آنها باشد.

۵- در میان مردم و با مردم بوده و بیش از هر چیز و هر کسی خود را خادم کیش و مردم کیش دانسته و بتوانند سازمان منطقه آزاد کیش را از چنبره بزرگ مالکی، بزرگ سهامداری، بزرگ موجری نجات و به عنوان بزرگ حاکم کیش، کیش را در مسیر رشد و توسعه حداقل سالانه ده درصدی قرار داده و با واگذاری امور بخش های مختلف سازمان در حوزه های تصدی گری به بخش خصوصی، وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان را پررنگتر ساخته و متعهد گردند که هر ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد از حجم و هزینه های جاری سازمان منطقه آزاد کیش بکاهند.

۶- متعهد گردند، بجای آوردن نیروهای مد نظر خود بصورت اتوبوسی، از نیروهای باسابقه سازمان استفاده کرده و در صورت نیاز به افراد جدید در تخصص های مختلف، فقط از میان جوانان کیش که اینجا درس خوانده و بزرگ شده اند، استفاده کنند‌.

۷- با فساد میانه ای نداشته و ضمن مبارزه با اشکال مختلف فساد، امور مختلف سازمان منطقه آزاد کیش را از مسیر پنجره واحد و بصورت کاملا شفاف به انجام رسانند.

 

افشین حقیقی
رئیس ستاد انتخاباتی امید
ورئیس دفتر ستاد مرکزی دکتر پزشکیان جزیره کیش

رونوشت:

۱- معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران جهت استحضار و اقدامات بایسته

۲- وزیر محترم اقتصاد جناب آقای دکتر همتی جهت استحضار و اقدامات بایسته

۳- دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد جهت استحضار و اقدامات بایسته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.