تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 6:23
کد خبر : 8794

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان تاکید کرد:

توسعه همکاری‌های اقتصادی با تاجیکستان

توسعه همکاری‌های اقتصادی با تاجیکستان

سفیر ایران در تاجیکستان با وزیر توسعه اقتصاد و تجارت این کشور دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  علیرضا حقیقیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان امروز سه شنبه 14 فروردین با “ذوقی ذوقی‌زاده”، وزیر توسعه اقتصاد و تجارت جمهوری تاجیکستان ملاقات نمود. در این دیدار همکاری‌های اقتصادی، تجاری، مناطق آزاد

سفیر ایران در تاجیکستان با وزیر توسعه اقتصاد و تجارت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  علیرضا حقیقیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان امروز سه شنبه 14 فروردین با “ذوقی ذوقی‌زاده”، وزیر توسعه اقتصاد و تجارت جمهوری تاجیکستان ملاقات نمود.

در این دیدار همکاری‌های اقتصادی، تجاری، مناطق آزاد و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف صنعت تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان ضمن ابراز رضایت از روند جاری گسترش همکاری‌ها بین  دو کشور، کیفیت کالاهای ساخت ایران را در مقایسه با دیگر کشورها بسیار خوب ارزیابی کرد و بر لزوم توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی تاکید نمود.

حقیقیان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و نیازمندی‌های متقابل تجاری، بر لزوم افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید نمود و بدین منظور، آمادگی کشورمان برای امضا موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با تاجیکستان را اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی‌ایران تسریع در اجرای اسناد موجود در همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دوکشور، از جمله برنامه همکاری‌های بلند مدت و نقشه راه آن را حائز اهمیت دانست و آمادگی کشورمان را برای برنامه ریزی سفر وزیر توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان به همراه گروهی از تجار و صنعتگران این کشور به ایران طی ماه‌های آتی را اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.