تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 3:02
کد خبر : 12671

حسین جمشیدی مدیرمسئول پایگاه خبری مناطق آسیا در یادداشتی خطاب به وزیر اقتصاد؛

آقای همتی مناطق آزاد نیازمند اقدامی جدی است

آقای همتی مناطق آزاد نیازمند اقدامی جدی است

جناب دکتر همتی، وزیر محترم ‌اقتصاد، مناطق آزاد تجاری پس از جنگ تحمیلی و ضرورت ایجاد آن در جهت توسعه اقتصادی کشور و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی توسط حاکمیت و دولتمردان در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. در خصوص ظرفیت های بزرگ مناطق آزاد و موقعیت جغرافیایی ایران و تاثیر

جناب دکتر همتی، وزیر محترم ‌اقتصاد، مناطق آزاد تجاری پس از جنگ تحمیلی و ضرورت ایجاد آن در جهت توسعه اقتصادی کشور و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی توسط حاکمیت و دولتمردان در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

در خصوص ظرفیت های بزرگ مناطق آزاد و موقعیت جغرافیایی ایران و تاثیر آن در تولید و تجارت و اشتغال بسیار گفتیم و توسط کارشناسان اقتصاد و دولتمردان تایید شد و جنابعالی نیز با توجه به سوابق مدیریتی در مهم ترین ارکان اقتصادی کشور مسلما مستحضر هستید .

متاسفانه بهره گیری از این ظرفیت بزرگ اقتصادی به دلیل اجرا نشدن کامل قوانین مناطق آزاد به علت کم توجه ای مدیران و دخالت های برخی از دستگاهها و برخی نمایندگان مجلس نه تنها به اهدافی که قانون تعیین نموده است نرسید بلکه بعداز چند دهه فرصت ها و ظرفیت های آن هدر هم رفته است .

آقای وزیر، اهمیت این مناطق و تصویب مناطق آزاد جدید (که هنوز درگیر بوروکراسی داخلی است) در کنار هفت منطقه آزاد  فعال و بر اساس ضرورت و تکمیل  زنجیره مناطق آزاد مصوب شده در حال فرصت سوزی است، خوشبختانه مقام رهبری نیز به اهمیت و بهره گرفتن  و اجرای قوانین حاکم و اختیارات مدیران این مناطق را تایید و توصیه هایی به مسئولان بیان فرمودند .

آقای همتی در حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زیر مجموعه وزارتخانه ای است که جنابعالی سکاندار آن در دولت چهاردهم هستید، با توجه به تجربیات شما در پست های مهم اقتصادی و شعار انتخاباتی رییس جمهور پزشکیان بر شایسته سالاری ضروری است با اقتدار و به دور از فشارها و توصیه های مرسوم، مدیران با تجربه و کارشناس را بخصوص در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب و حمایت نمایید تا بتوانند شجاعانه و مقتدر براساس قوانین مناطق آزاد، رونق و توسعه اقتصادی کشور را اجرا کنند .

در پایان لازم است تا با دستور رییس جمهور و تاکید  جنابعالی، کلیه دستگاههای دولتی و سایر مسئولان با همکاری و همدلی مانع کارشکنی برخی از مسئولان شده تا مدیران این مناطق براساس مجوزهای قانونی بتوانند رونق و توسعه اقتصادی این ظرفیت را محقق کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.