تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 12:04
کد خبر : 8446

کمبودی در زمینه کنجاله وجود ندارد

کمبودی در زمینه کنجاله وجود ندارد

از میزان کل کنجاله وارداتی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵۵ هزار تن کنجاله سویا به ارزش یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار وارد کشور شده است. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» به نقل از «فودپرس» همچنین طی همین مدت واردات دانه های روغنی نیز با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است

از میزان کل کنجاله وارداتی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵۵ هزار تن کنجاله سویا به ارزش یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» به نقل از «فودپرس» همچنین طی همین مدت واردات دانه های روغنی نیز با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است به طوری که تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۸۳ هزا تن دانه سویا وارد کشور شده است.

بنا بر این گزارش به نظر می رسد نارسایی توزیع کنجاله در بازار که چندین ماه در بازار خودنمایی می کرد به طور کلی رفع شده است کمبودی در زمینه کنجاله وجود ندارد.

هر چند دو نرخی بودن قیمت کنجاله وارداتی و کنجاله استحصالی کارخانجات روغنکشی در کشور مخالفان جدی دارد و در دراز مدت باید یکسان شود اما به نظر می رسد در صورت تداوم روند فعلی باید قیمت ها یکسان  و منطبق با بازار جهانی اصلاح شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.