تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 8:54
کد خبر : 5831

سومین همایش هوش مصنوعی و رسانه برگزار شد

سومین همایش هوش مصنوعی و رسانه برگزار شد

سومین همایش «هوش مصنوعی و رسانه» با عنوان حکمرانی رسانه در عصر هوش مصنوعی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پرداخت به هوش مصنوعی به ویژه در عرصه رسانه گفت: باید در کنسرسیوم جهانی هوش مصنوعی حضور جدی

سومین همایش «هوش مصنوعی و رسانه» با عنوان حکمرانی رسانه در عصر هوش مصنوعی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پرداخت به هوش مصنوعی به ویژه در عرصه رسانه گفت: باید در کنسرسیوم جهانی هوش مصنوعی حضور جدی و نگاه تسهیل‌گر و نوآورانه‌ای در این عرصه داشته باشیم.

بابک نگاهداری دوشنبه- ۲۵ دی ماه- در سومین همایش «هوش مصنوعی و رسانه» با عنوان حکمرانی رسانه در عصر هوش مصنوعی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هوش مصنوعی ظرفیت‌ها و چالش ‌هایی را به همراه دارد که در کنار استفاده از مزیت‌های آن لازم است مراقب پیامدهای منفی آن باشیم.

وی افزود: شرایط زندگی دنیای امروز با قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند هم‌افزا شده و در راستای ارتقای کارآمدی نظام اداری کشور کارا بوده و کیفیت خدمات بخش خصوصی را افزایش دهد.

نگاهداری گفت: به مقطعی رسیدیم که لزوم ورود نظام حکمرانی به هوش مصنوعی و تدوین قوانین جدید در این زمینه در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفته و با توجه به تاکید رهبری، نظام حکمرانی ما نیز در زمینه هوش مصنوعی ورود کرده است.

نظام متخصص و نیروی انسانی در سال‌های اخیر رشد داشته و با این روند، زیرساخت‌های لازم در زمینه هوش مصنوعی را نیز باید فراهم می‌کنیمرییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت نیمه متخصص و دانشجویی کشور در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شورای عالی فضای مجازی سند فضای مجازی را دنبال می‌کند و این نشان می‌دهد که در کنار فعالیت‌های صورت گرفته فعالیت‌های زیربنایی هم در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: نظام متخصص و نیروی انسانی در سال‌های اخیر رشد داشته و با این روند، زیرساخت‌های لازم در زمینه هوش مصنوعی را نیز باید فراهم می‌کنیم.

نگاهداری گفت: بعضی از چالش‌ها هم به توسعه خود هوش مصنوعی برمی گردد مانند مباحث مدیریت داده‌ها، نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی که همگی این‌ها قابل تامین است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۳ گزارش در خصوص هوش مصنوعی ارائه کرده است‌. اهمیت داشت که در برنامه هفتم توسعه به هوش مصنوعی پرداخته شود که این کار انجام شده است.

نگاهداری اظهارداشت: در نظام مقررات و اسناد ملی باید به چهار موضوع در عرصه رسانه توجه داشته باشیم که شامل تضمین الگوریتم‌های هوش مصنوعی در عرصه رسانه، مسولیت رسانه‌ها در حوزه عملکردهای هوش مصنوعی، حریم خصوصی و اطلاعات ناخواسته از اطلاعات شخصی و برقراری تعادل و حقوق مالکیت فکری است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای مختلف هم به این قضایا ورود کرده‌اند؛ برخی رویکرد انکار و برخی رویکرد تایید را در این زمینه اتخاذ کرده‌اند.

نگاهداری تاکید کرد: جمهوری‌ اسلامی ایران باید در کنسرسیوم جهانی هوش مصنوعی حضور جدی داشته باشید./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.