تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 22:07
کد خبر : 12573

حجت الاسلام مهندس مجیدرضا فولادی خبرداد؛

اساسنامه منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در هیات وزیران تصویب شد

اساسنامه منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در هیات وزیران تصویب شد

حجت الاسلام مهندس مجیدرضا فولادی از تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در هیات وزیران و ارسال آن از سوی معاون اول رئیس جمهور برای دبیر شورای نگهبان جهت تایید و ابلاغ نهایی خبر داد. به گزارش مناطق آزاد، مدیراجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام این

حجت الاسلام مهندس مجیدرضا فولادی از تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در هیات وزیران و ارسال آن از سوی معاون اول رئیس جمهور برای دبیر شورای نگهبان جهت تایید و ابلاغ نهایی خبر داد.

به گزارش مناطق آزاد، مدیراجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تصویب اساسنامه به منزله چراغ راه منطقه آزاد و اولین قدم در راستای تشکیل سازمان منطقه آزاد است.

فولادی در ادامه افزود: پس از تصویب اساسنامه، ایجاد سازمان منطقه آزاد و تشکیل هیأت مدیره در دستور کار قرار می‌گیرد که امیدواریم این مرحله نیز در دولت جدید در اسرع وقت به انجام برسد تا مازندرانی هایی که بیش از دو دهه چشم انتظار تحقق و شکل گیری منطقه آزاد بودند به آرزوی خود برسند.

وی همچنین گفت: در فاز اول منطقه آزاد مازندران ۱۰۶۰هکتار از کل محدوده واقع در بندر امیرآباد شهرستان بهشهر،۴۶۱هکتار در اراضی ساحلی چپکرود شهرستان جویبار و میرود شهرستان بابلسر و۸۴ هکتار بندر در شهرستان نوشهر قرارگرفته است .
فولادی درخصوص این سه منطقه تاکید نمود :با توسعه و راه اندازی و تکمیل زیرساخت های لازم در این سه نقطه ،باهدف تقویت صادرات غیرنفتی در حوزه‌ های صنعت، لجستیک، تخلیه و بارگیری و خدمات  ،تحولات چشمگیری با دعوت از سرمایه گذاران ، بازرگانان و تجار روی  خواهد داد.
فولادی در بخشی از اظهارات خود گفت: همچنین دروازه ورود متمرکزی در ستاد مرکزی منطقه آزاد مازندران طراحی خواهد شد تا مدیریت یکپارچه ای در این سه نقطه بصورت منطقه ای اعمال شود.

وی در مورد نقش موثر فعالین اقتصادی و ذیفعان منطقه آزاد تصریح کرد: برابر سیاستهای دولت به دنبال این هستیم تا با استفاده از تمام ظرفیت سرمایه گذاران کشورهای منطقه و داخل کشور خاصه شهرستان های سه گانه و کل استان اعم از شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، تعاونی‌ها ،اتحادیه ها و اصناف و بخش‌های فعال اقتصادی مردمی، کل مردم  را از نعمت منطقه آزاد منتفع کنیم، بنابراین از هر ایده‌ای در خصوص فعال سازی و سرمایه گذاری در این منطقه حمایت خواهیم کرد.

فولادی در پایان اظهار داشت : تفاوت این منطقه با دیگر مناطق آزاد این است که هیچ بافت مسکونی در محدوده منطقه آزاد نیست و زمین‌های آن در حوزه هیچ بافت شهری و روستایی قرار ندارد. بنابراین وقتی معارضین در بحث زمین وجود نداشته باشیم، لذا سرعت کار افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.